dinsdag 15 juni 2010

mijn posting over web 2.0

Sinds mijn laatste blog zijn wij als gezin bezocht door wat ik zonder overdrijving de 7 plagen van Egypte zou willen noemen.
Ik bespaar jullie graag de details, maar t gaat me niet gebeuren dat ik als 8e plaag nog zou moeten meemaken dat ik mijn zo felbegeerde certificaat 23 dingen niet zal halen.
Heb tussendoor wel zo nu en dan een onderdeel gedaan, maar niets over geblogd en/of bijgehouden. Dat ga ik dus nu in vliegende vaart en toch ook zodanig dat ik er echt wat van leer inhalen.

Mijn posting over Web 2.0
Ik was in het begin overdonderd door wat er allemaal op me af kwam aan mogelijkheden. je stapt echt een 2e wereld binnen. Maar ik hou t graag overzichtelijk en ik heb bij het digitale gebeuren het gevol dat ik het helemala niet in de hand heb, dat er veel gebeurt wat ik snap, weet en kan zien.
Maar de RSS feeds bevallen me zeer, ik had er eerst te veel omdat ik het ene leuk kunstje vond :), maar nu heb ik er een paar die ik echt blijvend volg. Als ik inlichtingen zou geven, zou ik dat aantal echt uitbreiden. Ik denk dat er veel is waar je klanten blij mee kunt maken. Flickr is aan mij niet besteed, maar dat ligt geheel aan mij. heb inmiddels wel foto's uitgewisseld met nichtjes en neefjes en die waren diep onder de indruk. En het is fijn om te kunnen begrijpen waar anderen het over hebben.
Henk en Henri: het is gelukt met de foto uit Parijs hoor!! Helemaal zelf gedaan
Ik zou verslaafd kunnen raken aan het bijhouden van een blog, maar daar ga ik mezelf voor behoeden. Anders heb ik niet meer genoeg tijd om te lezen!
Dus, samengevat: so far, so good. Ik vind t leuk en nuttig, dat laatste vooral om bij te blijven op vakgebied.

1 opmerking:

  1. Als dingen zoals bijvoorbeeld RSS in de praktijk hun voordeel te zien geven, dan heb je met de cursus al een deel van het doel bereikt. Vaak blijkt het nut van iets pas als je het een tijdje gebruikt. Gun je de tijd om er even mee te stoeien. Dan blijft vanzelf over wat voor jou van nut is. Succes met de rest van de dingen.

    BeantwoordenVerwijderen