donderdag 17 juni 2010

Web 2.0 site bekijken

Dat begint overweldigend. Ben eerst maar eens even naar BigBookSearch gegaan. Dat is goed ingedeeld, de weg is snel te vinden. Je kunt ook combineren: een hoofdonderwerp combineren met een tag: zo kun je steeds specifieker zoeken.
Het valt me zelf op dat ik nu zie dat er het RSS symbool staat en een directe link naar Twitter! Dat zag ik vroeger (voor deze cursus) dus helemaal nooit. En ik kan t nu ook gebruiken. Leuk hoor.

Heb veel gehad aan Web 2.0 in kaart gebracht. Bleek al wel van even geleden, maar ik vond t n helder overzicht en inleiding. Heb me geabonneerd op Frankwatching:)

Verder nog rondgekeken bij: muziek, fun en management. gewoon om te kijken. Maar dan wordt t al gauw weer te groot om te kunnen bevatten. Je kunt beter bij je eigen interesse blijven, dan weet je wat je zoekt. Ik heb wel het idee dat er voor ieder onderwerp een website is, dus in principe is op alles antwoord mogelijk. Of dat ook altijd het juiste antwoord is waag ik te betwijfelen.

1 opmerking:

  1. Over elk onderwerp zijn vaak wel meerdere websites te vinden, maar het boven water krijgen van goede informatie wordt steeds moeilijker. Een aardig hulpmiddel hierbij is het boekje van Henk van Ess "de Google code". Makkelijk leesbaar, en goede tips.

    BeantwoordenVerwijderen