dinsdag 22 juni 2010

Mijn laatste!

Nou, dit is dan mijn laatste bijdrage. Want ik vidn het heel leuk dat ik het kan, maar ik ga echt geen blog bijhouden. Kan me ook absoluut niet voorstellen wie t zou lezen trouwens, dus zou t meer therapeutisch zijn. En daar kan ik me allles bij voorstellen, ook voor verwerking van deze cursus vond ik t een probaat middel.
Wat ik ga blijven gebruiken: RSS, Delicious, Dizzie, wiki (romanadvisering), google docs, ning.
Ik denk ook dat ik wat andere social communities op bibliotheekgebied ga blijven bezoeken.
Podcast en MSN en aanverwante zaken zijn aan mij niet zo besteed, net zoals Flickr en plaatjes bewerken. Maar ik vind t nu wel een goed gevoel geven dat ik, als ik zou willen, zou kunnen!
Ik word een beetje iebelig van al dat delen en uitwisselen en andere mensen leren kennen, maar zo ben ik ook in het "echt", dus dat zegt vnl. iets over mij. Nogmaals: via mijn kinderen heb ik van heel dichtbij meegemaakt hoeveel vrienden en kennissen zij hebben opgebouwd over de hele wereld en hoe leuk dat is en hun blik heeft verruimd. Maar ik woon ook niet voor niets op Baarsdorp: 4 huizen en zelfs ook daar nog net daarbuiten....
Wat me nu gaat opvallen is dat ik mijn opgedane kennis zo in mijn dagelijks werk eigenlijk niet direct kwijt kan op de wiki na en dat is een toevalstreffer. Maar misschien gaat dat wel via NING? Dat moet ik nog verder gaan ontdekken, ben nog maar net geaccepteerd als lid.
Ik ervaar het nu alsof we 2 bibliotheken hebben: een met tastbare materialen en een digitale. Kan dat niet wat meer geintegreerd? Of is dat wel zo maar heb ik daar tot nu toe te weinig oog voor gehad?
Dat uit te vinden is de opdracht aan mezelf als logische consequentie van het volgen (en hopelijk bewijsbaar halen) van deze cursus.

2 opmerkingen:

  1. Mooie evaluatie. Eigenlijk zou je over een poos nog eens moeten evalueren, om te kijken wat je nu eigenlijk echt bent blijven gebruiken. Mijn ervaring is dat bij een aantal dingen waar ik toch behoorlijk enthousiast over was in de praktijk het er niet van komt om ze te blijven gebruiken. Het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door mijn vakantie een beetje later maar evengoed alsnog van harte proficiat! Wat leuk om je bevindingen te lezen en top dat je een aantal toepassingen van plan bent te gaan gebruiken. Mocht je nog vragen hebben kom gerust even binnen wandelen... we helpen je graag.

    En dat goede gevoel waar je over schrijft is mooi meegenomen, toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen