donderdag 17 juni 2010

LibraryThing

LibraryThing heb ik goed leren kennen toen ik in de werkgroep romanadvisering zat. Tip van Ron Roose.
Heb weer even rond gekeken. Je kunt er veel in vinden. Ik geef geen inlichtingen, maar voor romanadvisering is het een uitkomst. Voor prive doeleinden zie ik dat niet zo.

Ben daarna naar Dizzie geweest. Dat kende ik nog niet. Maar weer eens een account aangemaakt.
Wat overzichtelijker dan LibraryThing vind ik. Misschien zou ik daar toch ns wat meer gebruik van kunnen gaan maken bij collectievorming. Ik ga t proberen.

Ik heb wel het idee dat, net zoals bij Delicious, er mogelijkheden zijn voor direct gebruik met collega's, maar dan moet dat geinstitutionaliseerd worden. Zolang het vrijblijvend is, blijft het iets voor de enkeling.

2 opmerkingen:

  1. Privé is het een handige archiveringstool. Jammer dat je er maar 200 boeken gratis kunt inzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo groot denk ik niet meteen :)

    BeantwoordenVerwijderen